Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2016

Ο ΚΛΙΝΙΚΑ ΝΕΚΡΟΣ "ΑΕΡΑΣ" ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ


Αrt2063 Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016 
Χατζηαναγνώστου Γιώργος

Όταν συζητάμε για αέρα στην ουσία μιλάμε για την φήμη και πελατεία μιας υφιστάμενης και εν ζωή επιχείρησης.

Πρακτικά στην σημερινή οικονομική συνθήκη της Ελλάδας ο "αέρας" είναι 0 (μηδέν). Η ακόμα χειρότερα.
Σήμερα για να πάρεις μια επιχείρηση εν ζωή επιχείρηση θα πρέπει ο ιδιοκτήτης που την πουλάει να σε πληρώσει!!!! Λογικό, όταν η αγορά έχει πλήρως και επιτηδευμένα καταρρεύσει και ο υποψήφιος πελάτης αγοραστής κινδυνεύει ακόμα και με δέσμευση προσωπικής περιουσίας μέσω ΚΕΑΟ εν ευ θέτω χρόνο λόγω της στοχευμένης στρατηγικής αφανισμού των Μικρομεσαίων από τους πολιτικούς.

Ως προς την καθαρά λογιστική αποτίμηση τα έγγραφα παραστατικά και η καθαρή θέση της επιχείρησης δείχνουν το σκληρό πρ;oσωπο της δυνατότητας ύπαρξης ή μη ύπαρξης αέρα. Στο χώρο της λογιστικής επικρατεί ο όρος της Υπεραξίας Καθαράς Θέσης (Goodwill Equity), οι λογιστές αναφέρονται στη διαφορά που προκύπτει μεταξύ της αξίας συναλλαγής και της εσωτερικής λογιστικής αξίας της Καθαράς Θέσης (Στοιχεία Ενεργητικού-Υποχρεώσεις) που κατανέμεται σε υπερεκτιμημένα και υποεκτιμημένα στοιχεία και ότι περισσεύει λογίζεται ως φήμη και πελατεία,

Για την φορολογική αρχή αυτά αποτυπώνονται στην ΠΟΛ 1032/2015 ΘΕΜΑ: Φορολογική μεταχείριση του εισοδήματος από μεταβίβαση τίτλων και ολόκληρης επιχείρησης μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του νέου Κ.Φ.Ε. (ν. 4172/2013).

Στον χώρο του του Marketing χρησιμοποιούν τον όρο Υπεραξία Μάρκας (Brand Equity). 
αναφερόμενοι στην επιπλέον αξία που διαφοροποιεί ένα προϊόν ή εταιρία που είναι επώνυμο-η από τα υπόλοιπα-ες ανώνυμα-ες προϊόντα και εταιρίες.

Οι μικρές επιχειρήσεις που στο σύνολο τους δεν εμφανίζουν λογιστικά κέρδη .θεωρείται με τις σημερινές συνθήκες ,ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τεκμηριώσουν την οιανδήποτε απαίτηση αέρα. 

Ακόμα ακόμα και αν το στρατηγικό σημείο αναφοράς είναι "μαγαζί γωνία" στην Ελλάδα.

Το φαινόμενο της χρήσης αχυράνθρωπου ,μπροστινού ή αφελή είναι το ευρύτερα διαδεδομένο σαν πρακτική συνέχισης λειτουργίας της επιχέιρησης, την στιγμή που το 80% των Μικρομεσαίων επιχειρηματιών είναι χωρίς φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα στον χώρο των εγκλωβισμένων Μικρομεσαίων.

Στην περίπτωση συνταξιοδότησης η μεταβίβαση και πώληση "αέρα" περνά πρωτίστως από την λογιστική αποτίμηση της επιχείρησης (λογιστική κερδοφορία ανά έτος) και στην συνέχεια από την κλασική σχέση προσφοράς και ζήτησης. Στην πράξη ακόμα και η μεγαλύτερη σε τζίρους επιχείρηση δεν μπορεί να "απαιτήσει" αέρα σε μια ρεαλιστικά νεκρή αγορά.
Η σχέση επένδυσης κεφαλαίων και οι αριθμοδεικτες της επιχείρησης επιβεβαιώνουν τα του αληθούς γεγονότος.

Βέβαια σε λεκτικές αναφορές όλοι και όλες οι επιχειρήσεις θέλοντας να περιαυτολογήσουν ή ακόμα και να βελτιώσουν ψυχολογικά τα όρια της διαπραγμάτευσης τους , ο καθένας μπορεί να λέει ότι ι θέλει ..Μια αναφορά σε ισοζύγια εταιρικά,αλλά και η υφιστάμενη ή μη φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα του φυσικού προσώπου αλλά και της επιχείρησης θα σας δείξουν ποιά είναι ή αλήθεια. 


Ό σαφής διαχωρισμός μεταξύ θέσης (πωλείται αέρας) και επιχείρησης (πωλείται η επιχείρηση) προς πώληση είναι επιτακτικός για να μην συγχέονται ανομοιογενή πράγματα που αφορούν το οποιοδήποτε Brand (εαν υπάρχει) και την φυσική θέση του καταστήματος-επιχείρησης.

Σε κάθε περίπτωση για τους εν δυνάμει νέους επιχειρηματίες ασχέτως τα όμορφα λόγια των επίδοξων πωλητών ή ίδια ή αγορά με μια μικρή έρευνα δίνει τις απαντήσεις ,αλλά και η χρήση επαγγελματιών που ασχολούνται με αγοραπωλησίες επιχειρήσεων θα σας δώσουν την απάντηση. 

*Ο Χατζηαναγνώστου Γιώργος είναι Εntrepreneur Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. 

www.fotavgeia.blogspot.com


Σχολιάστε Ελεύθερα!

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...