Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017

ΟΛΘ ώρα μηδέν: Το δ.σ. αποφάσισε να προχωρήσει άμεσα το ξεπούλημα


Όπως μεταδίδει το κυβερνητικό ΑΠΕ-ΜΠΕ, στις 24 Μαρτίου θα υποβληθούν τελικά οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε στη σημερινή του συνεδρίαση να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση στη σχετική διαδικασία, μετά και από αίτημα που είχε διατυπωθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, από τρία επενδυτικά σχήματα για νέα παράταση της προθεσμίας.

Όπως είναι εύκολα κατανοητό, το λιμάνι Θεσσαλονίκης δεν γλιτώνει από το ξεπούλημα, όσο κι αν αντιστέκεται μερίδα των εργαζομένων, που βλέπουν ότι το μέλλον είναι δυσοίωνο, καθώς δεν υπάρχει καμία έγγραφη διασφάλιση των θέσεων εργασίας από τον νέο επενδυτή, όποιος κι αν είναι…

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρει επίσης ότι για την εξαγορά του 67% του μετοχών του ΟΛΘ έχουν εκφράσει ενδιαφέρον 9 επενδυτικά σχήματα που έχουν περάσει στη Β φάση του διαγωνισμού.

Πρόκειται για την APM Terminals Moller Maersk, το γερμανικό fund Deutsche Invest Equity Partners GmbH που συμμετέχει και ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, η Duferco Participations Holding S.A. (ήδη πελάτης του ΟΛΘ), η Φιλιππινέζικη International Container Terminal Services Inc, η ιαπωνική Mitsui & Go Ltd η P&O Steam Navigation Company θυγατρική της (DP World – Ντουμπάι), η Russian Railways JSC, η GEK TERNA S.A και Yilport Holding Inc.

Μάλλον η κυβερνητικές πληροφορίες είναι λίγο… λανθασμένες, γιατί στη Θεσσαλονίκη ακούγεται  εδώ και καιρό ότι κάποιες από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες κάνουν πίσω, οπότε το ΑΠΕ-ΜΠΕ και ο συντάκτης του συγκεκριμένου άρθρου, έχει… μισή πληροφόρηση…

Από την άλλη, ακόμα περιμένουμε τη δέσμευση των εργαζομένων από τα τέλη του 2016, όπου είχαν τονίσει σε συνέντευξη Τύπου πως θα κινηθούν δικαστικά κατά της απόφασης της ιδιωτικοποίησης.

Αλήθεια, αυτή η ιστορία που βρίσκεται;

Εδώ χρειάζεται να αναφέρουμε ότι σχεδόν όλοι οι φορείς της Θεσσαλονίκης, ζητούν την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, χωρίς να υπολογίζουν ότι οι ίδιοι θα χάσουν, με πρώτο και… καλύτερο τον δήμο Θεσσαλονίκης, ο οποίος ζητάει μεν την πρώτη προβλήτα, αλλά με νέο επενδυτή δεν θα μπορεί ούτε από την κεντρική πύλη να περάσει…

Ακολούθως, το ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρει: “Υπενθυμίζεται ότι στις 18/11/2016 το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε, κατ΄εφαρμογή των όρων της Β’ φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, τη συνέχιση της συμμετοχής καθεμίας από τις Russian Railways JSC και GEK TERNA S.A., αυτόνομα”.

Τέλος, πολλές είναι οι αντιδράσεις ξενοδόχων, καθώς ακούστηκε η φήμη ότι ο νέος επενδυτής, όποιος κι αν είναι, ενδέχεται να δημιουργήσει ξενοδοχείο μέσα στο λιμάνι και επιπρόσθετα ένα εμπορικό κέντρο. Δηλαδή, ο οποιοσδήποτε επισκέπτης, δεν θα βγαίνει καν από  τους χώρους του λιμανιού, ρίχνοντας μία τεράστια “οικονομική μπουνιά” στην ήδη “κατακρεουργημένη” τοπική αγορά.

Όπως δείχνουν τα πράγματα, το κατατεθειμένο business plan για επενδύσεις με ιδία κεφάλαια του ΟΛΘ δεν θα προχωρήσει, από τη στιγμή που προχωράει φουλ το ξεπούλημα, χωρίς βέβαια να γνωρίζουμε το τελικό ύψος των χρημάτων που θα δώσει ο επενδυτής, ούτε υπάρχει διασφάλιση για νέες επενδύσεις και διατήρηση των θέσεων εργασίας.

Η πληροφορία που μεταδώσαμε πριν από λίγα 24ωρα, ότι το ΤΑΙΠΕΔ “φρέναρε” τις 78 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ ολοένα και επιβεβαιώνεται, καθώς δεν νοείται να έρθει οποιοσδήποτε επενδυτής με νέα οικονομικά δεδομένα!



Σχολιάστε Ελεύθερα!

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...