Πέμπτη, 11 Ιουλίου 2013

Ο υπουργός (παρα)παιδείας "ΚΑΤΑΡΓΕΙ" ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ αλλά εγκαινιάζει ΙΕΚ με τις ίδιες ειδικότητες: Πόσο πιο ξεκάθαρο να στο κάνουν, νεοραγιά;

(της Ολυμπίας Λιάτσου)

«Πρώτα ο μαθητής». Αυτό ήταν το σλόγκαν και η φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας επί θητείας Αννας Διαμαντοπούλου. «Τελευταίος ο μαθητής». Αυτή είναι η επιλογή και κατ' επέκταση οι πράξεις του υπουργείου Παιδείας επί θητείας Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου.

Υπογράφοντας τον «αργό θάνατο» της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο υπουργός Παιδείας δημιούργησε δύο κατηγορίες θυμάτων: τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Ακόμη ανέδειξε την Ελλάδα ως τη μόνη χώρα που δεν θα δίνει επαγγελματικά προσόντα στους αποφοίτους των επαγγελματικών σχολών, δηλαδή ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς και λοιπούς τεχνίτες. 
Εκτός λοιπόν από τους 2.000 εκπαιδευτικούς, που σε λίγες μέρες μπαίνουν σε διαθεσιμότητα και οδεύουν προς την απόλυση, 12.000 έως 15.000 μαθητές βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα. Τόσοι υπολογίζεται ότι είναι αυτοί που φοιτούν στα Επαγγελματικά Λύκεια και Σχολές κι έχουν επιλέξει ειδικότητες οι οποίες καταργούνται. 
Με την απόφασή του αυτή, ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος έχει ταχθεί, λόγω θέσης, να υπερασπίζεται τη δημόσια εκπαίδευση, ανοίγει νέους σημαντικούς ορίζοντες στην ιδιωτική πρωτοβουλία, την οποία μάλιστα, κατά περίπτωση, υποστηρίζει και προσωπικά.
Οι μαθητές στην τύχη τους
Στο σχεδιασμό για την κατάργηση των 50 ειδικοτήτων (και όχι 46 που έδωσε το υπουργείο Παιδείας) δεν υπάρχει καμία μέριμνα για την τύχη των μαθητών που φοιτούν ήδη σε τάξεις των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ. Συνολικά 93.000 παιδιά σπουδάζουν σήμερα στη δημόσια δευτεροβάθμια επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση έχοντας στο μυαλό τους τρεις προοπτικές: α) να αποκτήσουν επαγγελματικά πτυχία για να βγουν στην αγορά εργασίας, β) να συνεχίσουν τις σπουδές τους στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση όπως είναι τα ΙΕΚ, γ) να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε κάποιο ΤΕΙ.
Μετά την εξέλιξη αυτή, οι δύο πρώτες προοπτικές εξαφανίζονται πλέον για τους μαθητές που τον Σεπτέμβριο θα συνέχιζαν τη φοίτησή τους στη Β' ή στην Γ' τάξη σε κάποιο από τα 507 δημόσια ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, εφ' όσον ο κλάδος τους καταργήθηκε. Σε 12.000 έως 15.000 υπολογίζονται ότι είναι αυτοί οι μαθητές που βρίσκονται στο κενό. Και λέμε υπολογίζονται, αφού το υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει στοιχεία. Δεν αποκλείεται μάλιστα ο αριθμός αυτός να φτάσει μέχρι και τους 18.000, καθώς οι ειδικότητες που καταργήθηκαν είναι από τις πιο περιζήτητες (νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, βρεφονηπιοκόμοι κ.ά.)
Τι θα κάνουν άραγε αυτοί οι μαθητές, που, εν μέσω κρίσης, η πολιτεία τούς έκλεισε την πόρτα της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης; Τα πιθανότερα σενάρια:
1. Να αλλάξουν ειδικότητα και να ξεκινήσουν πάλι από το μηδέν (στην Α' τάξη) με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο και αντοχές.
2. Να διακόψουν τη φοίτησή τους και να βγουν στην αγορά εργασίας ως απόφοιτοι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με μόνο τους εφόδιο το απολυτήριο Γυμνασίου. Να γίνουν δηλαδή ανειδίκευτοι εργάτες. Ανεργοι, με τις ευχές της πολιτείας.
3. Να αλλάξουν εντελώς κατεύθυνση και να πάνε στο Ενιαίο Λύκειο, από την Α' τάξη. Μπορούν; Εάν μπορούν, γιατί ακολούθησαν την τεχνική εκπαίδευση και όχι την ακαδημαϊκή;

Υπέρ των ιδιωτικών 
Είναι πασιφανές ότι ο όγκος των μαθητών θα οδηγηθεί υποχρεωτικά προς το δεύτερο σενάριο, εκτός εάν βρεθούν ιδιώτες και δώσουν λύση. Εδώ και καιρό, άλλωστε, οι ιδιοκτήτες μικρών ιδιωτικών σχολείων, που είχαν πρόβλημα επιβίωσης λόγω διαρροής των μαθητών, αναζητούσαν τρόπο να επεκτείνουν τις δομές τους. Μόνο τα ιδιωτικά σχολεία εξάλλου έχουν τις απαιτούμενες υποδομές για να λειτουργήσουν τέτοιες σχολές.
Οι πολυπληθέστεροι κλάδοι που εξαφανίζονται από την κατάργηση των 50 ειδικοτήτων είναι ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας, η Αισθητική, η Κομμωτική και οι Γραφικές Τέχνες. Η απόφαση να μπει «μαχαίρι» στις ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης συνοδεύτηκε και από το σκεπτικό ότι «σήμερα τα Επαγγελματικά και Τεχνικά Λύκεια δεν επιτελούν το ρόλο τους και αντιμετωπίζουν στρεβλώσεις και πελατειακές σχέσεις». Για να εξυγιανθούν, επομένως, αποφασίστηκε να καταργηθούν!
Η μόνη προσπάθεια να ανεβεί ο πήχυς στην τεχνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση έγινε επί θητείας Μαριέττας Γιαννάκου. Τέθηκαν, τότε, για την ίδρυση των ιδιωτικών Τεχνικών Λυκείων προδιαγραφές αντίστοιχες με αυτές των δημόσιων, με αποτέλεσμα να συρρικνωθεί ο ιδιωτικός τομέας.
Εχει σημασία να θυμίσουμε ότι η τεχνική εκπαίδευση ήταν η «αγαπημένη» όλων των υπουργών Παιδείας. Γι' αυτό και ταλαιπωρήθηκε από τις κατά καιρούς εξαγγελίες τους περί αναβάθμισης. Αλλη μια τέτοια εξαγγελία έκανε χθες ο υπουργός Παιδείας. 
Μιλώντας χθες στο πλαίσιο ημερίδας που διοργάνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, ο κ. Αρβανιτόπουλος είπε ότι με το νέο Τεχνικό Λύκειο που σχεδιάζουν «αναβαθμίζεται η τεχνική εκπαίδευση».
Ανακοίνωσε μάλιστα την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Ανάγνωσε, στη συνέχεια, το μακρύ κατάλογο με τις ειδικότητες που θα οδηγούν σε επαγγελματικά δικαιώματα. Ανάμεσα σε αυτές είναι και οι 50 ειδικότητες που καταργήθηκαν. Δηλαδή, οι καταργημένες ειδικότητες θα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Κατάλαβε κανείς;

Σπόνσορας του ΙΕΚ ΑΚΜΗ ο Αρβανιτόπουλος

Ο Ροδόπουλος της ΑΚΜΗΣ και ο Αρβανιτόπουλος της Παιδείας

Από τη μια ο υπουργός Παιδείας διαλύει την δημόσια εκπαίδευση (κλείνει σχολεία και πανεπιστημιακές σχολές- σχέδιο Αθηνά κι απολύει εκπαιδευτικούς) και από την άλλη τρέχει και διαφημίζει φιέστες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων.
Χωρίς ίχνος ντροπής, ο Κ. Αρβανιτόπουλος όχι μόνο παρέστη στα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων του ΙΕΚ ΑΚΜΗ και του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στον Πειραιά αλλά έβγαλε και λόγο με τον οποίο εξήρε τη συμβολή του Ομίλου τονίζοντας ότι «τέτοιες επενδύσεις και πρωτοβουλίες σηματοδοτούν μία νέα εποχή για την πόλη και τη χώρα γενικότερα»!..
 «Είμαι εδώ με διττή ιδιότητα. Και ως Υπουργός Παιδείας και ως βουλευτής Πειραιά. Μπορεί πυλώνας  της εκπαίδευσης στον τόπο μας  να είναι η δημόσια εκπαίδευση, όμως αυτό δεν μας αποτρέπει να έχουμε υγιείς επιχειρηματικές δραστηριότητες όπως αυτή του Ομίλου ΑΚΜΗ. Τέτοιες επενδύσεις και πρωτοβουλίες σηματοδοτούν μία νέα εποχή  για την πόλη και τη χώρα γενικότερα» είπε ανερυθρίαστα, απευθυνόμενος στο «εκλεκτό» ακροατήριο του, ο Κ. Αρβανιτόπουλος.
Δηλαδή ο Αρβανιτόπουλος βλέπει τη «νέα εποχή» στην Παιδεία στις επενδύσεις κερδοσκοπικών ομίλων και ΙΕΚ παραπαιδείας, τη στιγμή μάλιστα που το ίδιο το κράτος δεν αναγνωρίζει τους τίτλους σπουδών τους;
Είναι δυνατόν ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας να διαφημίζει ένα αμφιλεγόμενο ΙΕΚ και να στηρίζει έναν επιχειρηματία που κερδίζει ποντάροντας στα όνειρα της νεολαίας;

Είναι δυνατόν ο υπουργός Παιδείας να σπονσοράρει και να προμοτάρει ΕΥΘΕΩΣ έναν  (επιχειρηματικό) όμιλο, ο οποίος, εξ ορισμού και λόγω αντικειμένου, έχει κάθε συμφέρον να υπονομεύσει, αν όχι και να δώσει τη χαριστική βολή σε κάθε (εναπομείνασα) δομή των κρατικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων; Είναι γνωστό τοις πάσι πως όσο μεγαλύτερη η παρακμή της δημόσιας εκπαίδευσης, τόσο μεγαλύτερη και η «πελατεία» και τα κέρδη της ιδιωτικής επιχείρησης...
Εδώ να θυμίσουμε και το σάλο που είχαν προκαλέσει οι αποκαλύψεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι κατήγγειλαν ότι το κυβερνητικό σχέδιο ΑΘΗΝΑ (που αναστάτωσε ολόκληρη την Ελλάδα) βασίστηκε στη «μελέτη» μιας θυγατρικής εταιρείας του ομίλου ΙΕΚ ΑΚΜΗ!
Αιδώς Αργείοι...
Υ.Γ: Ολα αυτά τα είδαμε στο δελτίο ειδήσεων του Mega, μαζί με την «πρέσβειρα» Μαριάννα, τον «καθηγητή» Χατζηνικολάου κι άλλους που δεν λείπουν ποτέ από εγκαίνια και λοιπές «εκδηλώσεις» του ομίλου Ακμή και του κ. Ροδόπουλου...

(ΠΗΓΕΣ: 


Σχολιάστε Ελεύθερα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...